DATARECOVERY DIENSTEN
DIENSTEN
Onze diensten zijn volledig geconcentreerd op het gebied van datarecovery. Wanneer kunnen wij u van dienst zijn? Hieronder vindt u een paar voorbeelden:
- Defecte harde schijf of SSD – mechanisch of electronisch defect, slechte sectoren, enz.
- Firmware probleem – de schijf wordt niet gedetecteerd in het BIOS of wordt gedetecteerd als een ander model
- Software probleem – software corruptie van het bestandsysteem of de partitietabel waardoor sommige files of zelfs hele partities onbereikbaar worden
- Blikseminslag, brand- of waterschade aan harde schijf of media
- Virus besmetting
- Menselijke fouten die tot dataverlies leiden zoals wissen van files of emails, formatteren van de harddisk/partitie , enz.
Clean Room
Om uw datarecovery opdracht succesvol uit te voeren is het soms nodig om de harde schijf open te maken. Daar is een zgn. “Class 100 Clean Room” voor nodig. Wij beschikken over een eigen Class 10 (beter dan Class 100) Clean Room en zijn wel in staat om mechanische problemen succesvol op te lossen.
Ons datarecovery proces:
Als u een opdracht bij ons wilt indienen dient u eerst uw harde schijf of SSD uit uw computer te halen. Download ons Onderzoeksformulier, vul het volledig in en zorg ervoor dat het ondertekend is. Verpak de schijf zorgvuldig en stuur hem met het Onderzoeksformulier in een pakket aan ons op. Zodra uw schijf ontvangen is wordt hij door ons onderzocht. Na onderzoek krijgt u van ons te horen of recovery van uw data mogelijk is. Als wij meer dan 80% van de door u aangegeven data kunnen recoveren dan betaalt u de standaard prijs zoals op onze website aangegeven. Als de gerecoverde data minder dan 80% is krijgt u van ons een aangepaste offerte voor een lagere prijs. Deze offerte kunt u accepteren of weigeren in geval dat u niet tevreden bent met het behaalde resultaat. Bij weigeren van onze offerte geldt ons “No Cure, No Pay” principe. In geval dat het niet mogelijk is om data te recoveren geldt ook ons “No Cure, No Pay” principe – u betaalt niets (m.u.v. eventuele toeslagen voor extra diensten zoals spoed of materiaalkosten). Als u in dit geval uw schijf terug wilt hebben dan dient u aan ons de transportkosten te vergoeden.
Tijdens het onderzoek en de daadwerkelijke recovery van uw gegevens zit uw schijf in een “read-only” mode doordat het onmogelijk is om schade aan de disk te brengen. Wij schrijven uw schijf NOOIT over.